פחד וכאב כמצפן לריפוי

פחד וכאב כמצפן לריפוי

כולנו חווים ומתמודדים במהלך היום יום עם תחושות של פחד ועם מצבים של כאב.

התגובה האינסטינקטיבית שלימדו אותנו הייתה תמיד לברוח מהם כי הם מהווים איתות אזהרה.

ככל שלמדתי וניסיתי להבין כיצד לטפל בעצמי ובגוף שלי, הבנתי שהנחת הבסיס שלי הייתה שגוייה.

לא משנה כמה אשנה את התזונה שלי, את האוויר שאני נושם, כמה תוספי תזונה אקח או כמה אהיה בכושר.

 אם לא אשנה את האופן בו אני חושב ומרגיש דבר לא ישתנה.

אם אנחנו חיים את חיינו כאשר הפחדים שלנו מנהלים אותנו ואת הבחירות שלנו, כל הגוף ירגיש את החוויה הזאת בלי קשר למה שנעשה בעולם הפיזי. התוצאה התבטאה אצלי בכאבים פיזיים שמהם ניסיתי להתחמק באופן כמעט אוטומטי עם שימוש בכל משכך כאב אפשרי עד שגם זה לא עזר.

אחרי פריצת דיסק שכמעט שיתקה אותי לחלוטין, התאפשר לי לשנות את האופן בו אני חושב ומקבל את ההחלטות. הסיבה הייתה שבכל פעם שניסיתי לברוח מהפחד או הכאב, אולי קיבלתי שקט לתקופה קצרה אך לאורך זמן הם תמיד חזרו חזקים ועמידים יותר.

במקום לברוח מהפחדים והכאב שמתלווה, עלינו להתמודד איתם ולשחרר את החוויות שגורמות להם להופיע. יש סיבה טובה שאנחנו פוגשים אותם במהלך הדרך. הם מגיעים כדי להראות לנו היכן נמצאים המקומות שדורשים את תשומת הלב שלנו לטובת שחרור, תיקון נקודות התייחסות ובחירה בחדשה שמשרתת אותנו.

אני מתייחס אליהם כאל מצפן שמראה לי היכן נמצאת הדרך הקלה והקצרה ביותר על מנת לשחרר את התוכנות שאספתי במהלך הדרך.

למה תוכנות אתם שואלים?
המוח הוא איבר הישרדותי ולכן עובד במוד של יעילות וחסכון באנרגיה. אם הוא היה צריך לחשוב בכל פעם מחדש כיצד להגיב, כמות האנרגיה שהיה משקיע עבור פעולות פשוטות הייתה עצומה והוא לא היה מסוגל לשרוד. מה עושים כותבים תוכנות, כן בדיוק כמו במחשב. יוצרים תגובה אוטומטית למקרים דומים ומגיבים בהתאם. רוב התוכנות נכתבו עוד כשהיינו ברחם אימנו או בתור ילדים קטנים וחלקן במהלך חיינו הבוגרים.

אנחנו משתדלים להתעלם מהבעיות עד שהן מספיק גדולות ואנחנו באמת לא יכולים להמשיך. בין אם זה משהו פיזי שמפריע לנו או משהו רגשי שיושב במוח ולא מרפה. שניהם מצבים שמשפיעים באופן ישיר על ההוויה שלנו ועל היכולת שלנו להמשיך בחיי היום יום מבלי להתייחס לאיתותים הרבים שהגוף נותן לנו.

יש משפט שאומר "כל עכבה לטובה" בכמה גרסאות ובמגוון תרבויות ודתות שבעצם אומר שכל דבר מגיע בזמן ולטובתנו ואני מזדהה אתו מאד.

כל סיטואציה בחיים מגיעה לטובתנו, התפקיד שלנו הוא לבחור את נקודת ההתייחסות המתאימה עבור הצמיחה, הלמידה והשחרור שלנו.

לדוגמא אדם שנמצא במערכת יחסים שאינה מטיבה עימו, זה לא בגלל שמגיע לו לסבול. להיפך, האירועים מגיעים כדי שנחווה, נלמד ונשנה את החשיבה שלנו בעקבות האירועים. כך נוכל ללמוד ולהשתפר בכל צעד וחוויה שנעבור. הפתרון נמצא תמיד בפנים, ביכולת של האדם לזקק את המחשבות והרגשות שהגיעו בעקבות הפחד ולהתמודד עם הבעיה האמיתית ולא הסימפטומים שצצים כתוצאה מכך.

איך מתחילים אתם שואלים?

צעדים קטנים זאת תמיד הבחירה שלי.

מתחילים בלאבחן את המצב הפיזי והרגשי שלנו, בוחנים היכן זה משפיע עלינו ביום יום, מחליטים כיצד אנו רוצים להיות ומתחילים לעשות צעדים קטנים כדי ללמד את הגוף לחשוב ולהרגיש אחרת.

חלק מגיעים כמוני, אחרי פריצת דיסק או אירוע חריג אחר שמשפיע באופן ישיר על חייהם ומאלץ להתעורר ולייצר שינוי ותגובה מידי.

חלק מגיעים כשהם מרגישים תקיעות או חוסר שביעות הרצון מחייהם ורוצים ליצור שינוי.

וחלק מגיע כי הוא מבין שחוויות לא פתורות מפעילות אותנו על ידי מחשבות, רגשות ותגובה.

אני מציע לכם להגיע לפגישת אבחון וטיפול ראשון במחיר הכרות של 250 ₪.

אני אאבחן את המצב הפיזי והרגשי בו אתם נמצאים, נבין לאן תרצו להגיע, ונבדוק כיצד תוכלו להגיע לשם באופן המיטבי עבורכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן