תרגולי נשימה מודעת - יתרונות

תרגולי נשימה מודעת - יתרונות

הרבה אנשים המתעניינים בסדנאות הנשימה שאני מעביר רוצים לדעת מה בעצם יוצא להם מתרגולי הנשימה. הרי בכל זאת יש לנו כל כך הרבה משימות במהלך היום והרבה דברים שאנחנו רוצים להספיק.

ישן לא מעט תרגולים שיעזרו לכם להכיל ולהתמודד עם כל הטירוף, חלקם טובות יותר חלקן פחות יעילות, אבל בסוף כל אחד בוחר להתחבר לזאת שגרמה לתחושה הטובה ביותר במהלך התהליך ולאחריו.

תרגולי הנשימה המודעת הם תרגולים קצרים של 5-10 דקות, הם קלים לביצוע ואינם דורשים מאמץ רב, רק התמדה והתמסרות. התרגולים אינם בדרגת קושי גבוהה ובדרך כלל התהליך נעים לגוף וללא קושי או מאמץ רב.

היתרונות של התרגולים גדולים משהדף יכול להכיל מכיוון שהנשימה משפיעה באופן ישיר על כל המערכות בגוף. אנסה לשתף את היתרונות הבולטים מהחוויה שלי:

  1. מעשיר את כל התאים הגוף בחמצן O2.
    כאשר אנו נושמים מהר בפעילות ספורט החמצן הולך ישירות לשימוש בתהליך הנשימה התאי לצורך ייצור אנרגיה מגלוקוז. בזמן תרגול נשימה בישיבה או שכיבה הגוף מנתב את החמצן לתאים שזקוקים לו. הוא מעודד חידוש רקמות, יצירת כלי דם חדשים, מפחית דלקתיות, מזרז פינוי רעלים ותהליכים נוספים בגוף כולו.

  2. משחרר פחמן דו חמצני CO2 מהתאים.
    כאשר אזור מסוים בגוף סובל מבעיה, המתבטאת בדרך כלל בדלקתיות כי זהו תהליך ההחלמה של הגוף, זרימת הדם לאזור פחות טובה ולכן נכנס פחות חמצן ויוצאת פחות פסולת. חלק מתוצרי הלואי הם פחמן דו חמצני. הכנסת כמות גדול של חמצן מעודדת יציאה של פחמן דו חמצני מהתאים שבמצבי עודף גורם לכאבי ראש, כבדות בנשימה וקושי בשינה.

  3. משפר מיקוד וערנות.
    לאחר תרגול קצר הגוף מתמלא בתחושת ערנות ומיקוד גבוהים. רוגע ושלווה המהדהד חזק ומאפשר לנו למקד את תשומת הלב. העשרת הגוף בחמצן תורמת אך עיקר העבודה היא העובדה שהמוח היה עסוק בפעולה חוזרת ולכן הגוף במצב רוגע ושלווה (מערכת העצבים הפאראסימפטטית).

  4. חיזוק שריר הסרעפת
    שריר הסרעפת על שתי פעולות חשובות בגוף
    • הכנסת חמצן והוצאת פחמן דו חמצני מהריאות.
      תרגולי הנשימה מסייעים לחיזוק שריר הסרעפת ובכך מסייע לגוף בעבודת הכנסת והוצאת האוויר מהריאות.
      דוגמה הפוכה לכך היא כאשר אדם חולה במחלה נשימתית שמחלישה את שריר הסרעפת ובמקום שיעבוד על תרגילי חיזוק נותנים לו חמצן ובכך מחלישים את הסרעפת עוד יותר.

    • פריקה של חוויות רגשיות מהגוף.
      התאים שלנו הם בעלי זיכרון והם מחזיקים את החוויות שעברנו במהלך הדרך, חלקן טובות וחלקן פחות. אם לא נשחרר את אלא שאנו לא זקוקים להם עוד הם ישפיעו עלינו בהתנהגות במצבים דומים במהלך הדרך ולכן עלינו לפרוק אותן ולשחרר אותן מהמערכת. הדרך של הגוף לבצע את הפעולה היא דרך שריר הסרעפת שמיועד לפרוק חוויות רגשיות. אם לא נחזק ונאמן אותו, כמו שאנחנו שומרים על שרירי הרגליים שלוקחות אותנו לכל מקום, נרגיש היטב את ההשפעה בכל תחום בחיינו.

  5. משפר את תפקוד מערכת העצבים.
    מערכת העצבים שלנו היא מורכבת ורגישה מאד. היא מושפעת מגורמים חיצוניים ופנימיים. הנשימות מעודדות את עבודת מערכת העצבים לריפוי ובנייה מחדש ובכך מעודד ויסות והרגעה של המערכת כולה.

  6. שיפור תהליך חילוף החומרים בגוף.
    מצב הרוגע בו נמצא הגוף בזמן תרגולי הנשימה מפשר לו לפנות מקום לתהליכים חשובים נוספים. אחד מהם הוא מערכת העיכול. הגוף מייצר יותר אנזימי קיבה ומאפשר תהליך חילוף חומרים גבוהה יותר שמתבטא גם בהרזיה.

  7. מסייע בתהליכים רגשיים.
    במהלך תרגולי הנשימה המוח משתחרר ואנו במצב של שינוי תודעה המאפשר לגוף להתמודד עם מגוון בעיות רגשיות כמו לחץ, חרדה ודכאון. הוא מאפשר לגוף להיכנס לשינה טובה יותר ומשפר את קצב עבודת הלב.

 

כל אלא הם רק חלק מההשפעות הפיזיות והרגשיות שאנו מקבלים כשאנחנו בוחרים להכניס את הנשימה לחיינו. במקביל קורים תהליכים מופלאים של התעוררות אישי, מודעות והיכולת לשנות נקודות ההתייחסות שלנו לאחת המשרתת אותנו תוך כדי תנועה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן