המתכנת החבוי בכולנו

המתכנת בתוכנו

אני זוכר שכבר מגיל צעיר התענייתי מאד במחשבים ובכוח האדיר שטמון ביכולת שלנו לתכנת. לכתוב קוד שיגיד למכונה בדיוק מה לעשות ואיך צריך לעשות את זה תמיד הרגשי לי כמו קסם.
הרצון הבלתי פוסק שלי ללמוד תמיד הוביל אותי וככל שגדלתי נמשכתי יותר ויותר לעולם המחשבים גם בצד הטכני של איך הדברים עובדים וגם בתור מתכנת ברמה הפיזית של כתיבת קוד ותוכנה.

אחרי לא מעט שנים בתחום הבנתי שהקוד אותו אני רוצה לכתוב לא נמצא בשום מחשב ואין לו חיבור לאינטרנט. הבנתי שאני רוצה לכתוב מחדש את התוכנות שמפעילות את הגוף המופלא שלי ושם מצאתי את התשוקה האמיתית שלי.

במהלך הדרך אספתי המון כלים וידע דרך לימוד מספרים חדשים ועתיקים כאחד, התנסויות שונות, מידע ברשת, חוקרים ומורים שונים. אך השינוי הגדול התחיל ברגע שהבנתי שבגוף האדם טמונים סודות רבים וכוחות על והחלטתי לגלות כמה שרק אוכל. הבנתי שאני לא יודע כלום ושם התחלתי לבנות את חיי מחדש.

זה התחיל כמו כל תהליך עמוק בפירוק עד היסוד של אמונות עליהם גדלתי וחונכתי, ללא שום שיפוטיות או ביקורת ובהבנה ברורה שהם חלק בלתי נפרד ממה שאני וממי שאני רוצה להיות. המשיך בלימוד נרחב (שממשיך עד היום) כיצד לטפל במערכת המופלאה שלנו שנקראת גוף. כיצד המערכת צריכה לאכול, לנוח, לרפא את עצמה וכיצד ניתן לשחרר את האחיזה של הגוף. אז לאט ובזהירות התחלתי לבנות מחדש את האמונות שלי כמו לבנים המרכיבות בניין, בדקתי כל אבן (אמונה) שהיא מתאימה לאני החדש שאני רוצה להיות ושהיא אינה פוגעת בי או בגופי.

הבנתי בדיוק למה הלכתי ללמוד הנדסת תוכנה. מצאתי את ההקבלה בין עולם ההי טק לבין המערכת המופלאה שלנו שנקראת גוף. הבנתי שבעצם הגוף שלנו ובמיוחד המוח רוצים לחסוך אנרגיה כמו כל מערכת יעילה. המוח מפרש אירועים על פי האמונות שהוא מחזיק ואז מריץ את התוכנה המתאימה לאותו מצב באופן כמעט אוטומטי ומבלי שנצטרך לעשות שום מאמץ מצידנו.

לדוגמא כשמישהו חותך אותנו בכביש התגובה האוטומטית של רוב האנשים היא להתעצבן ולפעמים אפילו להחזיר. כך בכל סיטואציה בה נרגיש שפגעו בנו, אם התוכנה שלנו מחזיקה אמונות של חוסר ביטחון, היא תפעיל מנגנוני הגנה שקשורים לכעס, התגוננות ורצון להגיב כדי להחזיר לעצמה את הכוח גם אם זה רגעי ומדומה. לתגובות שפוגעות בנו ואינן משרתות אותנו נוכל לשכתב את התוכנות האוטומטיות עליהם מתבסס המוח והגוף. תוכנה נוצרת בעזרת תמונה של חוויה ורגש שמחובר אליה וכך הגוף מייצר תבנית כיצד להגיב לכל לחוויה. ברגע שנחליט להחליף את האמונה הזאת ונשלב את זה עם הידיעה שאנו בוחרים כיצד ואיך להגיב נוכל לכתוב מחדש את התוכנה אותה הגוף מריץ.

במקום לחשוב שאנחנו לא מספיק טובים או ראויים אפילו אם זה מה ששמענו כל החיים, אפשר פשוט להחליף את התקליט שמתנגן לו במוח על סמך הזיכרונות שלנו מהעבר ולגרום לו להיות באנרגיה הנכונה של הודיה, הוקרה ואהבה עצמית ובכך לכתוב מחדש את התוכנה שמפעילה אותנו.

בעצם, כולנו קיבלנו מפתחות ללמבורגיני הכי חדשה שיש לשוק להציע אבל רובינו נוסעים בו רק בהילוך ראשון מבלי לדעת שיש עוד חמישה הילוכים נוספים אחריו שמציעים מגוון רחב של אפשרויות ויכולות.

אז איך עושים את זה אתם בטח שואלים?

הסוד טמון באופן בו אנו נושמים וחושבים. בטבע ידוע שחיה שנמצאת במצב הישרדות לא תתעסק ביצירה והתרבות. הנשימה, בעזרת תרגולים שונים, מאפשרת לגוף לצאת ממצב של הישרדות ולחזור לאיזון. כך ניתן ללמד את הגוף כיצד להתנהג, לחשוב ולהגיב באופן שאנו בוחרים. ככל שמעמיקים בתרגול, נוכל לקלף עוד ועוד שכבות וללמוד דברים חדשים על עצמינו ועל הגוף שלנו.

אם נשאר במחשבות העבר, נחייה בעצם את מי משהיינו ולא את מי שאנחנו רוצים להיות. הנשימה מאפשרת לגוף להיכנס למצב של רגיעה בו מתחיל הקסם האמיתי ובעזרת חשיבה חיובית ותרגולי מדיטציה שונים ניתן לתרגל ולהיות מי שאנחנו רוצים להיות קודם כל במחשבות שלנו. במצב של כעס, חוסר סבלנות או תסכול, הלב והמוח עובדים בקצב משתנה וללא סינכרוניות ואנו מתחילים לאבד את האמון בעצמינו ובעתיד שלנו. ברגע שהם עובדים בתדר של אהבה וחיים את העתיד שאנו רוצים להיות הדברים מתחילים להשתנות.

הגוף לא יודע מה קורה במציאות אלא מתבסס על המחשבות והרגשות המיוצרים בתגובה לכל סיטואציה ולכן חשוב לאפשר לגוף ולמחשבות להיות בתדר של אהבה וכך יתחילו הדברים להשתנות גם בהווה במציאות חיינו.

השינוי מתבסס על אימון הגוף לעבודה באופן שונה ממה שהיה רגיל עד כה. כולנו חווים משברים כאלה ואחרים במהלך היום, השאלה היא מה אנחנו עושים במצבים האלה וכמה מהר אנחנו יוצאים מהם. אם לא נשחרר את הרגשות והמחשבות המחוברות לתוכנות שאנו מחזיקים, היא יכולה להדהד בראש ימים ואף חודשים או שנים. הדבר גורם לאופי שלנו בהווה להיות מחובר להוויה של העבר.

תרגול פשוט שכל אחד יכול לעשות בבית כדי להבין את השינוי שקורה בגוף כאשר אנו מאפשרים לו.
להתחיל את היום בשכיבה על הגב עם עיניים עצומות, להרגיע את הנשימה ולהעביר את הריכוז שלנו לרגע הזה תוך כדי הודיה והוקרה על הטוב שיש לנו בחיים. גלי המוח נרגעים והגוף מפעיל את מערכת העצבים האוטונומית המאפשרת ריפוי וחיבור. ניתן לבצע את התרגול כ 5-10 דקות בליווי צלילים מרגיעים.

ברגע שנתרגל את העבודה על בסיס יומי, נתחיל לראות את השינוי קורה וכיצד הגוף בוחר יותר בעתיד מאשר ברגשות העבר. זוהי מיומנות שניתנת ללימוד וככל שנשקיע יותר בעצמנו, נגלה את ההשפעה העצומה שיש לה על הגוף שלנו, המחשבות והרגשות שעולים במהלך היום.

 

לפרטים נוספים על סדנת הנשימה הקרובה לחץ כאן.

לקרוא עוד על נשימה מעגלית לחץ כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן