מהי נשימה טרנספורמטיבית

מהי נשימה טרנספורמטיבית

עבודת נשימה טרנספורמטיבית משתמשת ביכולת הטבעית של הגוף לנשום ולרפא את עצמו. בתהליך הנשימה נוצר רצף נשימתי המתרגל נשימה ומסייע בשחרור כאב פיזי וטראומה הרגשית.

נשימה מודעת

נשימה מודעת הינה שם כללי המאגד תחתיו מגוון רחב של שיטות וטיפולי נשימה. ישנן מגוון דרכים הפועלות באופנים שונים כאשר המטרות בסופו של דבר זהות.

  • תיקון ואימון דפוסי הנשימה
  • שחרור רגשי ופריקת חוויות מהעבר
  • ויסות מערכת העצבים והכנסת המוח והגוף לרגיעה.

מרבית השיטות משתמשות ביכולת הטבעית של הגוף לנשום באופן שרובינו לא מכיר ולא ידע שאפשרי. הנשימה מתבצעת באופן מעגלי ללא הפסקה בין השאיפה לנשיפה. שמים דגש על הכנסת והוצאת אוויר בכמות גדולה ומשלבים תרגולי נשימה מהאף ומהפה.

הנשימה הייתה כלי חשוב ועוצמתי בטיפולים שונים ותרגולים רוחניים עוד משנת 5000 לפני הספירה. בתרבות היוגי ההודית בה השליטה בנשימה מעניקה שליטה בכח החיים הנקרא פראנה. בתרבות הטיבטית וההוואיות. הנשימה שולטת באנרגיית החיים בגוף המכונה צ'י על פי הרפואה הסינית. והריברסינג שפותחה ע"י לאונרד אור וסונדרה ריי בשנות השבעים.

טכניקות נשימה נוספות פותחו בשנות השבעים כאשר הן מתבססות על הידע מתרבויות עתיקות ומוסיפות להן עוד רבדים. תרגולים כמו ריברסינג שפותחה ע"י דר' לאונרד אור וסונדרה ריי בשנת 1974, ו Transformational Breath שפותחה ע"י דר' ג'ודית קרביץ ב 1977.

תרגולים כמו פראניאמה יוגה, ריברסינג, קונדליני יוגה ועוד רבים וטובים, עובדים על אותו סוד קסום ועתיק שמאפשר שליטה בכל הגוף, הנשימה.

כל התרגולים מאפשרים יצירת פעולה רפטטיבית למוח כדי שנוכל להשתחרר מהאחיזה שלו ולהיכנס פנימה ללא הפרעה. שם נוכל לשחרר כל טראומה או רגש מודחק שאנו מחזיקים עמוק בפנים ולאזן את פעילות הגוף ומערכת העצבים.

כל אדם נושם באופן הייחודי לו וניתן לראות כיצד המצבים הפיזיים השונים קיבעו את הנשימה על פי מצבו.

נשימה טרנספורמטיבית כיתוב

נשימה טרנספורמטיבית

בנשימה טרנספורמטיבית נעשה שימוש במגוון כלים הידועים מתרגולים שונים ומחברת אותם לתרגול אחד המאפשר למתרגל לשלוט בעצמו באופן העבודה ולבחור עד כמה עמוק הוא מוכן להיכנס.

הנשימה משלבת תרגולים יחד עם עבודת שינוי בצעדים קטנים המאפשרת להחזיר לגוף את הבטחון בעבודת הנשימה ומאפשר לו להיזכר כיצד לחזור לעבוד באופן הרמוני ותקין.

העבודה משלבת תרגולים עצמיים יומיים וסשיינים ארוכים יותר לעבודה פנימית ושחרור.

החלק המרתק בכל הסיפור הוא שניתן לשנות את הדרך בה אנו נושמים, שינוי דפוסי חשיבה ומאפשרת התמודדות עם מצבי טראומה מהעבר. שינוי הדפוסים הללו מביא לשינוי פנימי בפן הגופני בו הגוף משחרר בעיות גופניות שסחב עימו ובפן החיצוני כאשר דברים משתנים בעולמינו החיצוני.

טכניקות הנשימה השונות מאפשרות תחושות התעלות לגוף ולנפש של ומשרה תחושה של התעוררות בגוף. היא משפרת את תחושת החיוניות ומאפשרת להעלות את התודעה. לאורך זמן התרגול מאפשר שינוי במערכת העצבים על ידי העלאת כמות החמצן והורדת כמות הפחתת הדו חמצני בגוף בכלל ובתאים בפרט.

העבודה גם מגבירה את תחושת המודעות האישית גם לתחושות רגשיות וגם לתחושות ומצבי התמודדות פיזיים.

איך מתחילים לתרגל?

מומלץ להתחיל את התרגולים בשכיבה על הגב ובעניים עצומות כדי לתת לגוף תחושת בטחון ולצמצם את הפרעות החושים האחרים.

ישנם מגוון רחב של תרגולים באורכי זמן שונים כאשר כל תרגיל ניתן לבצע בכמה רמות של קושי בהתאם ליכולות המטופל.

מומלץ להתחיל בתרגולים של 5 עד 10 דקות ובנשימה מעגלית איטית. לשים דגש על עבודת הבטן התחתונה (נשימה טבורית) תוך כדי ניפוח מקסימלי של הבטן בהכנסת האוויר והכנסה מלאה בהוצאה. עבודה קצרה זאת עושה שינוי משמעותי בעבודה השוטפת של הגוף ובהתמודדות שלו עם מצבים שונים ביום יום.

תמיד מומלץ להתחיל בליווי אישי של מדריך מיומן או בעבודה קבוצתית. במהלך התרגולים ניתן לחוש תחושות פיזיות או רגשיות עוצמתיות ולכן יש לשים לב למצבכם הבריאותי כמו במצבים של הריון או אפילפסיה ולהתייעץ עם רופא לפני.

תרגול אישי הוא הדרך הבטוחה והנכונה לחוות ולהרגיש בעצמכם מה נכון עבורכם.

 

מוזמנים להגיע ולהתנסות בקבוצה או בטיפול אישי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן