שיתוף חוויות לקוח מסדנת נשימת הלב

שדון

חוויות שאני עובר במהלך הטיפולים והסדנאות שאני מעביר תמיד מלמדות אותי שיעורים חשובים וזה מרגש ומפתיע כאחד לראות את התהליכים המדהימים והמהירים שמטופלים עוברים.

את החוויה אותה אני רוצה לשתף, באישור כמובן וללא פרטים מזהים, חווה בחור בן 22 עם עבר מאתגר שכלל אובדן של אביו בגיל מוקדם וקשיי מעבר בעלייה לארץ.

את הבחור הכרתי בפעם הראשונה ערב לפני אחת הסדנאות שעשיתי במילואים במהלך ישיבה משותפת עם כמה חיילים. שיתפתי במהלך אותו ערב קצת מהגישה שלי לסיבה בגללה אנו חווים את מה שאנחנו חווים, על המסע המופלא שאני עובר בעקבות התרגולים השונים של נשימה מודעת וריברסינג וסיפרתי לו כמה מהדברים המטורפים שעברו עלי בעקבות שימו בתרגולי הנשימה.

החוויה שעבר הייתה יוצאת דופן בעיניי גם מבחינת העוצמה של החוויה אך במיוחד בגלל הסיבה שהוא עבר את הדברים רק מתרגול של 4 תרגילי נשימה קצרים של 7-10 דקות (לא הספקנו באותה סדנה להגיע לריברסינג).

להלן התיאור במילים שלו:

"לאחר כמה דקות של נשימה התגלה לפני שדון קטן שהתרוצץ במהירות סביב גופי. הוא הראה לי כיצד הוא שולט בחצי מהגוף שלי וממש אומר לי מה לעשות ואיך להתנהג. נבהלתי מאד בהתחלה אבל הוא נראה חמוד ורק רצה לשחק. שאלתי אותו מי הוא ומה הוא עושה פה? התשובה הייתה ברורה, מה אתה לא זוכר שקראת לי כשהיית קטן וביקשת שאני אשמור עליך? נפלה עלי תדהמה וזיכרון הפגישה אתו בפעם הראשונה קפץ ישר לראשי. מייד נעלם גם הפחד שאחז אותי והתחלתי לשחק אתו ולנהל אתו שיחות.

כאן נגמר התרגול הראשון ואני חזרתי לעצמי אך הרגשתי את הנוכחות של השדון איתי גם כשעיניי היו פתוחות. בנוסף הרגשתי שאני מנהל אתו שיחות תוך כדי.

בתרגול הבא הוא הזמין אותי אליו הבייתה ושם חשכו עיניי. הוא גר בבית מלוכלך ומזוהם, עם לכלוך על הקירות וריח נוראי. הצעתי לו לנקות את הבית ויחד התחלנו לסדר את כל הבלגן. כשסיימנו את סידור הבית צבעתי לו את כל החדרים והבית היה נראה מדהים.

בתרגול האחרון יצאנו יחד לטייל בטבע, היינו במקום מדהים מלא עצים וצמחייה גבוהה מכל עבר. רצנו, קפצנו, שיחקנו והרגשתי אושר כמוהו לא חוויתי מימי. בסיום התהליך התמזגנו יחד והפכנו שוב לישות אחת והשדון נעלם לתמיד."

זה אולי נשמע כמו סרט מדע בדיוני או כמו חוויה של תרופות פסיכודליות כאלה ואחרות, אבל כל זה קרה רק בזכות נשימה. המוח שלנו מייצר במהלך הדרך תבניות כאלה ואחרות כדי להגן על עצמו ממצבים מסוימים. אופן ההתממשות שתוארה יכלה להיות מוחלפת בכל חיה או דומם המוכר לנו מעולמינו אך הרעיון נשאר זהה.

אחנו מייצרים דמות בתת המודע שלנו כתוצאה מחוויה או טראומה שעברנו כדי להגן עלינו מחוויה שאיתה המוח בוחר לא להתמודד בשלב זה. הדמות הזאת מלווה אותנו כל הזמן ורובנו אפילו לא מודעים אליה בכלל כי התהליכים קורים בתת המודע עוד לפני שהספקנו לשים לב.

תרגולי הנשימה מאפשרים את שחרור המחשבות והשליטה של המוח ומאפשרי לנפש לשחרר ולהתגבר על חוויות מהעבר.

מהחוויה שלי כמטפל, אני רואה כמה קל לדור הצעיר בגילאי 20-30, להתחבר לקול הפנימי שלהם ולשחרר חוויות וטראומות מהעבר בקלות ובמהירות. ייתכן שזה בגלל הקצב המהיר אליו הורגלו מילדות ויתכן שהם מחווטים ומתוכנתים אחרת מאיתנו. עבורי זה רק פותח את האפשרות שגם אנשים בגילאים מבוגרים יותר יכולים להשיג את אותן תוצאות. זה מחזק את התפיסה שהדבר היחיד שמונע מאיתנו להתקדם ולשחרר את החוויות הללו הוא אנחנו. ברגע שנעשה את הפעולות הנכונות, נתמודד ונשחרר לאט את הפחדים שצפים לנו, לא משנה מה הגיל ומה למדת בדרך, כל אחד יכול לשחרר וייצר לעצמו את העתיד אותו הוא רוצה לחיות.

מוזמנים להגיע למפגש עם עצמכם כמו שלא הכרתם מעולם בסדנת נשימת הלב להיכרות עם עולם הנשימה המודעת.
נפגשים ביום חמישי 16.6.22 בשעה 18:30 במיקום מהמם במושב רינתיה.

פרטים נוספים בקישור לסדנת נשימת הלב https://bit.ly/3aNG2H3

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן