ג'ינג'ר - זנגביל

ג'ינג'ר

ג'ינג'ר ידוע בעברית כזנגביל הוא צמח רב שנתי ממשפחת הזנגביליים. מוצאו בדרום-מזרח אסיה הטרופית וכיום גדל גם בהודו, סין, איי הודו המערבית, ניגריה, אוסטרליה, ברזיל וארה"ב. הצמח גדל לגובה של מטר, בעל עלים ארוכים ופרחים הנישאים על קצוות הגבעולים. החלק המשמש למטרות רפואיות הוא קנה השורש והוא נאסף כאשר הצמח בגיל 6 עד 20 חודשים.
הצמח מוכר ברפואה ההודית המסורתית אלפי שנים ובמערב הוא מוכר כצמח תבלין מזה כ 2000 שנה. במאה ה 13 הוא הגיע לאירופה שם נהגו להשתמש בו לבחילות חמרמורת ונפיחות. הספרדים הביאו את הזנגביל ליבשת אמריקה והפורטוגזים ליבשת אפריקה.
הצמח בעל סגולות רפואיות רבות ומגוונות ובעל השפעה חזקה. על פי מחקרים מערביים הוא ידוע כיעיל לטיפול בבחילות והקאות ובעל השפעה מיטיבה בטיפול במצבים דלקתיים של השלד. הוא מגן על רירית הקיבה ומפחית תופעות לוואי של חומרים אחרים. הוא מכיל רכיבים אנטי-פטרייתיים, אנטי-דלקתיים, מחטאים, אנטי-בקטריאליים, אנטי-נגיפיים ומונעי שיעול. הוא משפר את יכולת הספיגה ומעצים את זמינות הרכיבים הצמחיים הפעילים לרקמות הגוף השונות. הוא נטול רעילות ובטוח לשימוש גם כתרופה וגם כתבלין בשימוש יום יומי.
הזנגביל מכיר קלוריות בכמות נמוכה יחסית (80 ל 100 גר'), פחמימות וקצת חלבון. בנוסף הוא מכיל ויטמינים ומינרלים חשובים כמו סידן, נתרן, ברזל, ויטמין C, אשלגן, מגנזיום, אבץ, חומצה פולית ומגוון חומצות אומגה 3,6 ו 9.
ניתן לצרוך אותו במגוון רב של צורות, טרי, מיובש, באבקה, בשמן או במיצוי.

סגולות מרפא:
1. טיפול בכאבי בטן ובחילות
    הזנגביל מכיל חומרים הגורמים להפחתת היווצרות גזים בקיבה ומסייע בהרגעת קלקולי קיבה. הוא מסייע בהרפיית שריריי המעיים מה שמונע התכווצויות ונפיחות בבטן. הוא          מסייע לגוף בפעולות העיכול ומשמש גם לטיפול בבקטריות הקשורות לשלשולים. הוא מכיל חומרים המעודדים את הגוף לייצור מרה ורוק מה שמגביר את התנועה במערכת            העיכול. עקב מגוון היכולות בכל מה שקשור לקיבה הוא מסייע גם בהקלה על תסמיני בחילה ומצוין גם עבור תסמיני בחילות בוקר אצל נשים בהריון.
2. טיפול ומניעה לצינון ושפעת
    הזנגביל מסייע מאד לחיזוק המערכת החיסונית ולכן יעל מאד בהתמודדות ומניעת הצטננות ושפעת. הוא מכיר רכיבים אנטי-נגיפיים, אנטי-פטרייתיים ונוגדי רעלים ומסייע              בסילוק הרעלים מהגוף דרך הזעה וחום. זנגביל טרי נמצא גם יעיל במחקרים כנגד נגיפים בדרכי הנשימה. היא יעילה בהפחתת שיעול והההשפעה החריפה והחמה של הזנגביל        מסייעת בפירוק כיח מהריאות.
3. מפחית כאב, אנטי דלקתי
    הוא מסייע בהורדת עוצמת כאב בגוף. מכיל חומרים אנטי דלקתיים ומסייע בהורדת דלקתיות בגוף במיוחד בפרקים. מסייע בהקלה על כאבי שרירים הנובעים מעומס ומקל על        כאבי מחזור.
4. אנטי סרטני
     מכיל רכיבים אנטי דלקתי ונוגד חמצון שנמצא על פי מחקרים יעיל למניעה והפחתת התפשטות של תאים סרטניים בגוף. נמצא יעיל בשימוש בסרטן המעי הגס, שחלות, ריאות,       שד, עור, פרוסטטה והלבלב.
5. מסייע לבריאות הלב
    מסייע בהפחתת רמת הכולסטרול ובוויסות את לחץ הדם. הוא מכיל אשלגן המועיל לבריאות הלב. מפחית סיכון למחלות לב שונות.
6. מוריד כולסטרול
    מחקרים הראו כי הוא מסייע בהורדת הכולסטרול LDL ורמות הטריגליצרידים בדם.

הזנגביל עשיר בוויטמינים ומינרלים ומומלץ מאד להכניסו באופן קבוע לתפריט היומי בין אם כתבלין נפלא המוסיף ומשדרג את הטעמים, כחליטה לתה או במיצוי צמחי.

 

לקריאה על עוד צמחי מרפא והסגולות המיוחדות שלהם לחץ כאן.

פריחת גינגר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן